Alla inlägg under augusti 2008

Av Lena Daniels - 28 augusti 2008 20:16


Har hunnit med så himla mkt sedan sist jag skrev :)

Flyttat ut från lägenheten, (flyttstädning är de värsta jag vet från och med nu!) flyttat till umeå, trivs som tusan, trots att jag inte hunnit vara där allt för länge, och de kan ju bara bli bättre när vi får våran egna lägenhet, den 20 oktober. Det är först nu jag inser hur bra det är att komma bort från kalix ett tag, kalix finns alltid kvar..


är för tillfället hemma på Risön, tvättar lite kläder och umgås med mamma och pappa. men tror att jag åker tillbaka till umeå på Lördag, då är de Utgång som gäller för första gången i min nya stad! :)


Nu ska jag gå och umgås med min mamma som för tillfället dansar runt i köket och lyssnar på gamla skivor ;)

(och er som känner min mamma vet att det inte är likt henne, haha..)


Av Lena Daniels - 15 augusti 2008 11:42


..nu ska ALLT ner i kartonger och ut från lägenheten.

Men jag vet inte vart jag ska börja?


Tur att erik jobbar sin sista dag idag så han kan hjälpa till sen, men jag hade tänkt att vi skulle få gjort så mkt som möjligt i helgen så vi kan ha lite kvalitets/ledigtid nästa vecka <3


Dax att sätta igång..

Av Lena Daniels - 14 augusti 2008 10:33


Kräftskivan var super mysigt, mkt vin och en massa prat om allt och alla ;)






Av Lena Daniels - 11 augusti 2008 10:51


Måndag igen, och ikväll är det kräftskiva! :) men nu på dagen ska jag försöka få gjort lite andra grejer, som städa ur rummet i risön, packa ner min garderob i kartonger, äta lunch med erik som borde komma hem när som helst :)

Av Lena Daniels - 9 augusti 2008 13:52


Vart rätt sent igår, mamma och pappa kom och åt middag hos oss, och det var riktigt gott, baconinlindad fläskfilé med rotgrönsaker i ugn och pannacotta till efterätt! sen såg jag och erik två filmer och kom inte i säng förens halv 2, men de var ju fredag :)


Steg ändå upp kl 9 idag, åt frukost och gick sen en promenad med Ingela. Kom hem, färgade mitt hår och nu sitter jag här nyduschad och funderar på vad jag ska göra till kl 4. då kommer erik hem, ska laga middag, hans mamma och bosse ska komma och äta, skaldjurspasta :) och pannacotta med blåbär till efterätt igen, de e super gott! ;)


Kanske man skulle ta och åka till risön med några flyttkartonger?

Av Lena Daniels - 8 augusti 2008 09:50


Godmorgon.

Har legat och läst min bok i snart en timme nu, men känner att det börjar bli dax för lite frukost, har kvar lite av eriksmammas medelhavsmat, yumi..


Har åskat och blixtrat som tusan inatt, både jag och erik vaknade av den kring halv 3 och sen kunde jag knappt somna om, så det kommer nog bli en trött dag idag, men det gör ingen med tanke på att jag inte har planerat att göra något speciellt.

Mysfredags middag med erik ikväll, de är det enda <3



Av Lena Daniels - 7 augusti 2008 11:13


Har haft sovmorgon idag så nu är jag pigg och glad, har just ätit upp min frukost och funderar på vad jag vill göra idag. Det enda som är bestämt är middag hos eriks mamma kl 16 :) solen börjar kika fram så jag ska nog passa på att gå ut..


Igår var vi på lunch hos eriks mamma, super god medelhavsmat. Sen körde jag och emma mot haparanda, hittade ett par skor som jag sökt länge :) och lite små saker på ikea till mitt nya rum i risön :) åt middag och körde sen hem till kalix. kvällen spenderades i soffan med en stor kopp te, grönsaker och surr med emma och ingela, mys..

Av Lena Daniels - 5 augusti 2008 20:46


Fullt upp, trots att jag inte jobbar.

Har klippt gräset hemma i risön och hos farmor, och det har gett mig mer träningsvärk  i axlarna än ett gympass någonsin gjort..


Luleåkalaset var himla trevligt, fast jag svek brudarna på natten och delade säng med erik istället för dem, sorry.. ;)


Nu har det börjat flyttas på allvar hos Wallgren Daniels, vi har flyttkartonger överallt, det går sakta men säkert framåt.

 Rummet hemma i risön börjar iaf bli klart för inflyttning, lite mysigt är det faktiskt att komma hem, (när jag vet att det handlar om två månader), ska njuta av mammas mat, gå kvällspromenader runt byn och basta varje kväll nu när det börjar bli mörkt och kallt, de är de jag har saknat som mest!


Erik är på fotbollsmatch i Luleå så jag ska mysa ner mig i soffan nu med min godispåse och kika på tv tills han kommer hem..

Ovido - Quiz & Flashcards