Alla inlägg under december 2008

Av Lena Daniels - 30 december 2008 11:53


Ikväll åker vi upp till eriks pappas stuga i Kobdalis, firar in det nya året med slalomåkning på dagen och en god middag med vin på kvällen, allt detta med några av mina vänner och några av eriks, perfekt! :)


 Så nu ska jag ta och hämta in mina slalomskidor, packa väskan, handla all mat med Ingela och sen kan vi åka iväg:)




Av Lena Daniels - 18 december 2008 11:58


Ikväll packar vi bilen och kör mot kalix för att fira jul, och jag längtar som tusan! Jul är enligt mig en av de bästa tiderna på året :)


Men nu har jag lite att göra innan vi kan åka, mkt som ska packas med då man inte riktigt vet vad man kommer att behöva.

Vi ska bland annat fira nyår i Kåbdalis med slalomåkning, bastubad, en massa vin och nyårsmiddag, men det skriver jag mer om en annan dag.

Måste fixa klart allt nu..


Och just det, sushi till middag idag innan vi åker, åt det två gånger förra veckan och insåg hur förjävla gott det är! :)

Av Lena Daniels - 17 december 2008 11:08


...snöblandat regn och jätteblåsigt. Så idag blir det en innedag, ska tvätta lite mellan 13-16, och sen börja packa för hemresa till Kalix :) Kan ev bli så att vi åker redan imorgon, och det skulle jag tycka var himla skönt, en extra dag :)


Igår var jag in till stan en sista sväng för det här året, köpte mammas  julklapp, och lite grejer till mig själv, strumpbyxor och liknande till julfirandet :)


Nu -lunch med erik



Av Lena Daniels - 14 december 2008 18:50


Snart är det jul, de sista klapparna köpte vi igår, julgodiset är bakat och smakat, det luktar ljus och apelsinerna smakar som bäst..

På fredag efter erik slutat skolan åker vi mot Kalix, längtar som aldrig förr tills jag får träffa mina tjejor*


Idag har vi haft sovmorgon, erik var lite trött efter sin klassfest igår! Jag var däremot riktigt pigg och utvilad när jag steg upp, hade en helkväll för mig själv igår, färgade håret, fixade och mös framför tv:n. Jag skulle inte vilja vara själv, men jag behöver verkligen få vara för mig själv ibland, tror det är en av de viktigare sakerna här i livet, att kunna vara själv, och må bra av det..


Som Toto sjunger:

"Always remember the voice in your head, it speaks to you when youre alone"

Av Lena Daniels - 12 december 2008 11:57


Fredag den 12 december, 12 dagar kvar till julafton :)


Veckan har gått så himla fort, i söndags firade vi pappa hemma i Kalix, sen på kvällen körde jag till erik som var hos sin pappa i luleå, sov där en natt och körde till umeå tidigt på Måndagmorgon..


Var så skönt att komma hit, här är ju alla mina saker och min erik!

Lägenheten känns som hemma och nu har vi fått julpysslat så det är lite extra mysigt :)


Imorgon är det julklapps shopping som gäller, då erik har skolarbete i stort sett dygnet runt hela tiden så ska vi äntligen ta lite tid för bara julmys och stros på stan. Och det börjar ikväll, med god middag och efterätt, idolfinal och hemma mys..


Nu ska jag ta en promenad i snöstormen till ica, handla lite till middagen, och sen tänkte jag göra lite julgodis :D yummi..

Av Lena Daniels - 2 december 2008 14:02


Det blev inte att jag åkte till Umeå igår, Erik kom till Kalix istället :) Jag hade gärna åkt men har det bra här också så det spelar inte så stor roll, bara vi är på samma ställe ;)

Igår pluggade erik mest hela dagen, jag gick en promenad till farmor och hon bjöd på tårta ;) yummi.. Sen åt vi tacos hos erik mamma och på kvällen tog vi det lungt med bastu och tvmys! :)


Var med mamma och pappa till Haparanda i helgen, pappa skulle köpa en ny systemkamera, och jag fick en tidig julklapp, en digitalkamera :D





Har varit ute och promenerat med erik tidigare idag, och nu är det dax att börja med middagen så den är klar tills alla kommer hem :)






Ovido - Quiz & Flashcards