Alla inlägg under april 2009

Av Lena Daniels - 30 april 2009 17:42


En timmes morgonpromenad i skogen, dusch, frukost, stan med mamma, Jonas och Madde, köpt nya springskor, hem och sola på altan, kaffe och glass, handla mat i Kalix, hämta Jonas, och nu ska vi äta grillat till middag..

Av Lena Daniels - 29 april 2009 14:45


Solen skiner här i umeå och vi har legat ute på balkongen och solat, mysigt :) Erik har just åkt iväg för att skriva sin tenta, och jag sitter här hemma och ska försöka skriva klart min hemtenta, har bara lite kvar, ska försöka få klart det nu innan kl 19, då åker vi hem till Kalix :)

Av Lena Daniels - 28 april 2009 20:36


Har suttit och skrivit hemtenta hela dagen, och den verkar aldrig ta slut. Har varit på bättre humör idag iaf, och det var ju tur för erik ;) haha..


Nu ska jag packa klart "Kalix-väska" till imorgon, och sen mysa ner i soffan med min kille för att se House :)



Ingela ringde nyss, hon hinner kanske inte komma hem i sommar innan hon ska till Norge för att jobba ihop pengar till sin resa som hon och David ska på i slutet av sommaren. och jag fick lite smått ångest, lite Ingela cravings liksom.. och de är ju inte kul ;P (och ja, jag är avundsjuk på henne som ska åka! ;)


:/

Av Lena Daniels - 27 april 2009 16:20


Idag är en det en sån här trist och tråkig dag då inget känns kul. Jag har ingen aning om varför? Jag tror att jag behöver komma hem ett tag, träffa familj, släkt och vänner, dom gör mig glad, i hjärtat!

 Tur att vi ska åka hem på onsdag :)


...idag hade vi den sista lektionen för den här kursen, ska bara skriva klart hemtentan. Sen har vi en kurs kvar på 4.5 v, och sen tar jag sommarlov! GUD så skönt det ska bli, trots att jag ska jobba hela sommaren, men de känns inte alls så farligt :)

Av Lena Daniels - 26 april 2009 09:36


Jag tror sommaren har kommit till umeå, lika varm och skönt idag :) Däremot så måste jag sitta inne och skriva, men man är ju så glad när det är sånt här väder :)


Igår hade jag och erik en supermysig dag, först var vi duktiga och pluggade till typ 17. Med ett litet avbrott för att åka ner på strömpilen, gick på systemet och handlade godis på Ica :) På kvällen tog vi det lugnt, åt gos kycklingwook, drack vin, mös i soffan, åt godis och kikade på tv. Blev jätte sugen på äppelpaj, så vi cyklade iväg till lillica, handlade äpplen och vaniljsås. Cyklade hem och bakade :)


I fredags lagade vi god middag, och sen åkte vi in till stan och gick på bio, såg Män som hatar kvinnor och den kan jag verkligen rekomendera! :)


Nu ska jag ta tag i dagens plugg, har redovisning imorgon på en uppgift, och sen behöver jag inte vara på skolan mer den veckan, så vi åker hem till Kalix på Onsdag :) Mamma och pappa är så söta när jag säger att jag kanske ska komam hem:

- Ja, men visst kommer du väl, de är väl klart du kommer, du har ju fått ett tankkort så du kan komma hem när du vill ;)



Av Lena Daniels - 25 april 2009 10:20


Klockan är halv elva, jag och erik sitter ute på balkongen och ska börja dagens plugg (eftersom han har tenta på onsdag och jag skriver hemtenta).


Däremot så är det sommarvärme ute och jag har gott om tid att skriva tentan så jag klagar inte :) Har även bestämt att vi åker till Kalix på onsdag eftermiddag, när erik skrivit sin tenta :)


Nej, nu ska jag ta och göra lite frukost och fortsätta mitt plugg/solande här ute på balkongen :)

Av Lena Daniels - 24 april 2009 10:52


Sitter i soffan och försöker vakna, har sovit jätte länge idag. Kan ju bero på att vi har haft en massa saker att göra i skolan, plus att vi börjat tidigt alla dagar, och att jag och erik har fixat på här hemma hela veckan, så nu är jag lite smått trött, tur att det är helg :)


Däremot får vi våran Hemtenta om en timme, och så har vi till söndag nästa helg på oss att lämna in den. Jag hade tänkt försöka göra bort så mkt som möjligt nu i vecka så kanske jag kan vara ledig under nästa helg, åka hem till Kalix eller hitta på något annat kul :)


Funderar på vad jag ska göra ikväll, det är ju återspark och reaggetema med nollningsgruppen, men jag känner mig så trött och inte helt 100 i kroppen så jag funderar på om jag ska hoppa över festandet - laga god middag med erik och gå på bio ikväll (Män som hatar kvinnor), just nu känns det som de bästa alternativet :)


Men vi får se, nu är det iaf dax för frukost/lunch? :)



Av Lena Daniels - 22 april 2009 20:46

Nu har jag och erik varit riktigt duktiga, städat, tvättat, skurat ALLA fönster här i lägenheten, insidan, utsida,n och mellan fönstern well done.

Nu ska jag ta en dusch och sen är det soffan som gäller resten av kvällen.


Föresten, vi har återspark på Fredag - fest alltså, temat är reagge, och jag har ingen aning om hur man klär ut sig då, detta kommer bli intressant, och förjäkla kul ;)


Nej, nu dusch, sen te, skorpor och tv!

Ovido - Quiz & Flashcards