Alla inlägg under januari 2009

Av Lena Daniels - 31 januari 2009 23:07


Ja det vart kändisfest iaf, men endast två cider för min del så jag skippade att gå vidare från förfesten och gick hem istället. Känns skönt, så nu säger en trött Jack Sparrow tack för idag och kryper ner i sängen.






Av Lena Daniels - 31 januari 2009 15:43


Det hade vi igår, och de var sjukt kul :) Däremot verkar min kropp inte tycka att det var lika kul, för nu har jag blivit förkyld, trots alla vitaminer jag försökt kurera mig med. Ikväll är det kändisfest och jag hade verkligen sett fram emot den också, men nu får vi se hur det blir, kan ju inte bli sjuk nu när skolan  just har börjat och jag har så himla mkt att hinna med innan Thailand :)  Så hade tänkt ta en lugn hemmakväll istället, men nu vart jag så himla sugen att fara så jag kanske måste kika förbi en sväng iaf ;)


Lite bilder från igår:

(bla, en trasdocka, en Tomas Dileva, ett tält, en Turist, en Trött, Tetra, en transa, en "Tina", en trött tvåring...)




Av Lena Daniels - 28 januari 2009 13:01


Jag kan åka till Thailand, åh jag är så glad! :)

Däremot kommer jag ha en jäkla massa skoljobb att göra innan, men det är det helt klart värt!!

Avresa 17 mars från Kallax är inskrivet i kalendern! ;)


Har nyss kommit hem från skolan, haft en föreläsning och en lektion, imorgon är vi lediga (plugga hemma - sovmorgon! :) och på fredag ska vi redovisa våran gruppaktivitet, och på kvällen är det fest med temat T, på lördag är det fest och på söndag är det plugg.


Nu ska jag ner på stan med Sofia och kika på lite utklädnader till Lördagen, förslag? :) 

Av Lena Daniels - 27 januari 2009 12:43


Det är fullt upp nu!

skolan började förra veckan, mkt information på en gång samt att vi började med lektioner på en gång + att det är nollning på kvällarna! Har haft vårat första seminarie tidigare idag, gick bra, så nu är jag lite ledig till ikväll iaf, då är det nollning som gäller! :)


Har även hunnit vara hem till Kalix en snabbis i helgen, kände att jag behövde en liten paus och andas lite Kalix luft, sagt och gjort så tog vi bilen dit på fredag eftermiddag, haft lite kvalitetstid med mamma och pappa, hälsat på hos johanna som har flyttat och fått det så stort och fint! :)


Nu ska jag gå och vila en stund så jag orkar med kvällen:)




Av Lena Daniels - 15 januari 2009 16:41


...nu är det snart slut på ledigheten ;) Imorgon 18.00 börjar min nollning, på Måndag börjar skolan! yes, jag är lite nervös, men det ska ändå bli så jäkla kul :)


Den här sista lediga dagen har jag spenderat till största delen promenerandes ute i solen, tvättat, städat lite här hemma så vi slipper tänka på det nu på ett tag :) Erik har tenta imorgon så han umgås mest med sin bok, så jag hade tänkt ha en egen riktig myskväll, film, godis och varm choklad.. Kanske borde ta och fixa lite middag nu först :)


Kikade på lite bilder på datorn, och började nästan längta till sommaren, fast än är det länge kvar tills dess :)


Nattbad i Carros stuga..


Middag på bryggan


Luleåkalaset


Luleåkalaset

 

Ost och Vinkväll, en onsdag hos Jottis :)

Av Lena Daniels - 11 januari 2009 12:27


Lördag igår, jag och erik hade en riktig mys dag, sovmorgon, lång och god frukost/lunch, filmtittande, erik pluggade lite och jag bakade chokladrutor, farligt gott ;P åt hemmagjord sötsur kycklingpizza med ruccola till middag, gick inte utanför dörren förens kl 22 då jag kände att det var dax för lite frisk luft, gick en promenad till skolan för att kika vart jag ska träffa min nya klass för första gången nästa fredag! sen såg vi film till mitt i natten och somnade  skönt :)


Idag har jag vaknat lite tidigare, erik däremot har sovit länge, nu sitter han och pluggar och jag väntar på att han ska bli klar så att vi kan gå ut och gå! (medans det är ljust ute;)


Förhoppningsvis (hoppas hoppas) så kanske Plingan kommer hit till umeå på en visit nu till veckan, det vore verkligen kul :)

(och carro du kan också hänga på ;)

 


 


SOL

Av Lena Daniels - 9 januari 2009 11:23


Solen skiner här i Umeå, och jag har nyss ätit en super god frukost/lunch. Ska ta på mig lite kläder och gå ut och gå :)

Erik skulle inte vara allt för länge på skolan idag trodde han, sen ska vi åka och handla och ikväll blir det lite bak förhoppningsvis. Godmiddag och Let´s dance..


Fick föresten mitt schema för den första kursen som jag ska läsa, börjar den 19 Januari, till 25 mars typ, så jag måste nog avboka min resa till Thailand, om det inte går att fixa på något annat sätt. Vill verkligen åka, behöver sol! så om det inte blir thailand måste jag hitta på något annat :)


ska inte klaga, Lifes´s good :)


Av Lena Daniels - 7 januari 2009 20:40


Nu är vi tillbaka i Umeå igen :) Erik har haft skola hela dagen så jag har passat på att städa bort julen. Har varit super fint väder här idag, lagomt kallt och sol så har även hunnit med en lång promenad.

Nu ska vi mysa i soffan och kika på en film :)

Ovido - Quiz & Flashcards