Alla inlägg under januari 2010

Av Lena Daniels - 30 januari 2010 11:26

Igår var det fest med tjejerna, vin, surr och spel, himla kul :) Men att gå ut på corona sen hade jag klarat mig utan. Idag ser jag fram emot en lugn kväll hemma, ska hyra film och laga god middag, hoppas erik är med på mina planer, annars får det bli en ensam hemma kväll, rätt skönt de med faktiskt, ibland :)

 

Mamma, pappa, moster och gunnar var här torsdag till fredag (dom skulle egentligen ha kommit på onsdag redan, men då var det ju snöstorm, så det blev en dag kortare än planerat) Vi hant iaf med mycket på den tid dom var här, men jag hade gärna träffat dom mer, så jag ska ta och planera in en hemresa snart   

 

Erik har åkt ner på stan med Johan, så jag och Manda ska ta och vila lite nu innan vi ska ut och promenera..

Av Lena Daniels - 25 januari 2010 20:18

Idag vaknade jag pigg och utvilad halv 9, tog med mig Manda på en morgonpromenad, det hade snöat under natten så manda fick kämpa sig fram i djupsnön :) Tog en varm dusch, åt en lång frukost med erik och pluggade lite innan det var dax för föreläsning 13-16, sen fick jag helg ;) Har egentligen skola på torsdag också men har gjort en uppgift hemma ikväll istället, eftersom mamma, pappa, moster och gunnar kommer till umeå på onsdag till fredag!   

 

Så nu är jag ledig i några dagar, ska åka ner på stan med Lina imorgon och så hade jag tänk baka en chokladtårta, mer än så ska jag inte planera :)

 


 

 

Av Lena Daniels - 18 januari 2010 18:25


Har just kommit in från en promenad på ängarna, kallt och skönt, lite folk och manda skötte sig väldigt bra :) Varit på skolan tidigare idag med Lina och fixat de första böckerna till nästa kurs, som börjar 8.30 imorgon

Klippt min vilding till vovve, och nu ska  jag försöka få erik att slita sig från hans serier på datorn, så vi kan dricka te och fika av de som jag bakade igår.

(Egentligen hade jag tänkt att det skulle vara tills mamma, pappa, moster och gunnar kommer till Umeå den 27, men jag får nog ta och baka mer tills dess ;)

 

 

 

Av Lena Daniels - 12 januari 2010 21:49

 

Idag har det varir sjukt bra väder här i umeå, jag och Manda har varit på långprommis. Försökte även skriva klart mitt arbete, 2,5 sidor av 4 är gjorda. Och resten bör inte ta allt för lång tid så det känns lungt :)

 

Nu ska jag försöka sova så jag kommer upp när klockan ringer imorgon, för då drar vårterminen igång på riktigt!

Av Lena Daniels - 11 januari 2010 16:32

 


Nu sitter jag och försöker plugga, men koncentrationen är inte den bästa. Manda ligger och sover i mitt knä, hon har sprungit som en galning efter alla snöbollar som erik kastat på ängarna. Vädret idag var toppen, och jag hoppas på lika bra imorgon, för de mår man bra av! :)





  

Av Lena Daniels - 11 januari 2010 11:26


Igår körde vi hem till Umeå igen, efter 3 veckors lov så känns det rätt så skönt med lite vanlig vardag igen :) Vi hade med oss helt sjukt mycket grejer, så det tog hela eftermiddagen att packa upp, plus att jag bytte gardiner och tog bort alla jul saker, så nu är det ljust och fint här hemma, och jag vart klar just i tid till I en annan del av Köping :) Sen slocknade jag i sängen och har inte vaknat förens klockan 9 på morgonen, har sovit så ruskigt skönt i min egen säng! :)


Nu är det nästan lite sol här i Umeå, så vi ska ta en promenad för att få ljus och frisk luft i kroppen så man orkar ta tag i plugget igen efter jullovet. Erik har tenta på Fredag och jag ska skriva ett individuellt arbete.

Av Lena Daniels - 7 januari 2010 11:12


Oj så länge vi sover här i Risön, idag vaknade jag inte förens halv 11 då pappa var och skottade gården med traktorn. Det bästa av allt är att Manda är så himla duktig på morgonen, hon ligger i sin bur och väntar tills jag vaknat, då kikar jag över sängkanten och säger godmorgon, och först då börjar hon låta och vill ut :)


Termometern visar på -31 grader, så idag kommer vi bara att vara hemma, jag ska försöka komma igång med ett skolarbete, så det inte blir allt för mycket att göra nästa vecka. Vi åker tillbaka till umeå på Söndag, och jag längtar faktiskt. Jag trivs så himla bra i våran lägenhet och att plugga, så det ska bli skönt att få lite vardag igen, även om det har varit helt underbart att vara ledig. men som tur är så ligger inte Kalix mer än 3.5 h bort med bil, och det passar mig perfekt! :)


Nu ska jag göra lite fruksot/lunch, äggmackor och fil :)

Av Lena Daniels - 3 januari 2010 11:12


Godmorgon, efter att ha sett film med mamma och erik till halv 2 igårkväll så har vi tagit en välbehövlig sovmorgon idag.

Nu är det promenad runt byn som gäller (måste passa på medans det är lite ljust ute iaf :) Och eftersom det endast är -12 grader så får jag nog med mig Manda :) Sen ska vi packa våra väskor och åka iväg till eriks pappa i Antnäs, och där stannar vi till imorgon :)



Ovido - Quiz & Flashcards