Alla inlägg under februari 2010

Av Lena Daniels - 26 februari 2010 17:16


Efter en halvdag på skolan så tog vi helg, veckan har gått fort, och jag har verkligen inte varit effektiv, koppen har sagt ifrån och jag har mest vilat och överdoserat mitt intag av marängswish    


Ikväll har erik och hans Alpski grupp en snowboard tävling på bräntberget, så jag, manda och sofia ska ta och promenera dit strax. Vädret är inte det bästa just nu, så det blir att ta på sig en massa kläder, tror även manda får ta på sig sin overall   


     



Imorgon blir det utgång! Middag och mys hos oss innan vi går ut på TC, där erik och samma grupp som ovan har någon form av modevisning. På söndag packar vi väskorna och städar lite, för att sedan på Måndag morgon köra mot Kalix, där vi stannar drygt en vecka, och jag har inget som jag (måste) plugga, så det blir lite ledig kvalitets tid med alla hemma :)


Nu måste jag byta lite kläder och börja promenera iväg..

Ha en mysig helg!   

Av Lena Daniels - 20 februari 2010 21:24


Skrev tentan igår, så skönt att den äntligen är bortgjord, resultatet får vi om tre veckor, så nu kan jag bara vänta och se :)

 

Startade dagen med en välbehövlig sovmorgon, god frukost med hembakt bröd, promenad med manda (den blev rätt kort eftersom det var galet kallt ute!), städat lägenheten, och sen åkte jag och erik ner på stan, strosade runt och köpte lite små saker, åt en sen lunch och sen for vi hem, har bara tagit det lugnt, ätit det som var kvar från laxsalladen sedan igår, och marängswishen (stavning?) super gott,  jag är propp mätt!

Nu ska jag kika på lite tv och sen gå och sova, är så skönt att vakna hyffsat tidigt och vara pigg och utvilad, förhoppningsvis så visar sig solen i umeå imorgon igen :) Och så ska jag träna, har en massa energi över efter en vecka full av plugg och väldigt lite rörelse ;P

 

 

  

Av Lena Daniels - 17 februari 2010 21:54


  

Min Manda

Hemresa ♥ den 3 mars

OS

Tentaplugget är snart över

Tulpaner

En helt ledig helg =

Träning, Mys och Bakning.


Min riktiga hårfärg är snart tillbaka

Vänner  ♥

Sol ljus och blå himmel

Promenader

Röda kinder

Vårkläder

Lugn

Jag


Ska gå och sova i världens skönaste säng, där erik redan ligger och sover! (eftersom han ska upp och se hockey inatt :)

Av Lena Daniels - 14 februari 2010 22:04


Trots galet mycket plugg så har helgen varit riktigt bra. I Fredags la jag plugget åt sidan hela dagen, behövde vara lite ledig och ladda om, mös med manda och erik hela dagen, promenerade (var helt slut i benen efter veckan bodypump och spinning) åt god mat, fick även tillbaka vår sista uppgift och slutbetyg på den förra kursen Att möta barn/elever i sociala och emotionella svårigheter, jag fick ett VG och det känns riktigt bra, kursen var intressant och jag vet att jag vill jobba inom det området senare :)


Igår - Lördag så tog erik sovmorgon medan jag gick upp för att plugga, åt frukost och skulle precis börja skriva när det plingade på dörren - då stod MAMMA och PAPPA där, helt oväntat!    Så kul med besök, vi åt lunch, tog en långpromenad, var och handlade en massa mat (som mina snälla föräldrar betalade) jag köpte även ett par jeans som har blivit mina nya favoriter :)

Åt en hemmagjord pizza till middag, fikade och sen körde dom tillbaka till Kalix. Erik gick ut med sin klass på kvällen, jag och manda mös hemma i soffan framför OS, skidskytte..


Och eftersom det inte blev något pluggat igår så har jag fått försöka ta igen lite tid idag, har suttit i stort sett hela dagen. Sen har jag lagt det åt sidan för att hinna med lite alla hjärtand dag mys mellan allt tentaplugg.. vi har varit ute och ätit middag och jag är ännu proppmätt, ska gå och vila nu så jag orkar med en hel skoldag imorgon, och en vecka fylld av plugg - för på Fredag är det TENTA   



Av Lena Daniels - 9 februari 2010 16:53


Efter en skön sovmorgon så gick jag iväg till skolan med Lina, pluggade och åt lunch, gick hem och hade tänkt fortsätta vara lika effektiv som på skolan, men jag somnade nästan framför datorn, två val - gå och vila eller ta en promenad med manda. Det blev en skogspromenad, och så länge vi var ute så var det super skönt, men väl inne igen blev jag lika trött  som tidigare(?) Tänkte fortsätta med plugget men kom på att jag och Sofia hade bokat in bodypump klockan 18, så nu fösöker jag ladda om för det. Hinner inte äta någon middag innan, så det får jag ta igen sen, åt en sen lunch så de ska nog gå bra.

En sak är säker, jag lär somna gott ikväll :)

  

Av Lena Daniels - 7 februari 2010 22:14


 

 

  

 

Underbar dag! Ni vet när man vaknar pigg och utvilad, rätt så tidigt, himlen är klarblå och solen skiner, på kudde brevid sover den man tycker som allra mest om, i buren vid sängen sitter den lilla vovven och tittar på mig och viftar på svansen!

Bättre start på dagen kan man inte få!

 

Jag tog ut manda på en morgonrunda, duschade, åt min (obligatoriska) gröt frukost, satt mig i fotöljen vid hörnfönstret där solen sken in och läste, och idag kändes det inte alls så jobbigt att jag hade 150 sidor som skulle plöjas igenom, det gick bra och efter det var gjort så har jag och Manda varit ute i skogen, hon ser så söt och lycklig ut när hon får springa lös :)

 

  

Av Lena Daniels - 6 februari 2010 21:49


Dagen har bestått av läsande, som de flesta dagar nu förtiden, har tenta om två veckor, och vi har galet mkt som man ska läsa och helst kunna tills dess, kursen är inte den roligaste, så man får kämpa lite extra, de är tur att jag har Lina, allt blir så mkt roligare när man har någon att dela "bekymmren" med ;)

 

För övrigt så har jag äntligen köpt mitt iksu kort, som kommer att användas så mycket som möjligt, jag längtar till varje pass och det känns bra!     Har ju även min Manda som vill ut och promenera varje dag också, och hon går ju såklart i första hand, sen kommer min egna träning. Det gäller att ta sig tid, planera..

 

 

 







Ovido - Quiz & Flashcards