Alla inlägg under juli 2008

Av Lena Daniels - 31 juli 2008 10:05


umeå, umeå, umeå...


Det slog mig igår, nu ska vi verkligen flytta ut från våran fina lägenhet. flytta från kalix och alla nära och kära..


MEN när jag tänkt på det ett tag så känns det riktigt rätt. och så har jag världens bästa andra halva. Som igår tyckte att vi skulle ha myskväll, så vi hyrde film, drack cola, åt godis, och mös i soffan, även fast det var en jätte fin kväll ute, bara för att vi kände för det!


nu har jag just ätit upp min frukost, ska ta tag i den här dagen, tror jag börjar med en strandpromenad.. :)

Av Lena Daniels - 30 juli 2008 09:42


Sitter här och äter frukost och det är lika kanon väder ute som igår :)

Då spenderade vi hela dagen i stugan, cyklade dit, solade hela dagen och åt en massa jordgubbar med glass, yummi! :)


Åkte sen hem en snabbis för att hinna ta en snabb dusch, för att sedan äta middag hos eriks mamma, grillad lax och sallad, också yummi ;)

Sen hade erik fotbollsträning, så jag åkte hem och vek lite flyttkartonger och tvättade. åkte till risön med den första flyttkartongen, och pappa vart överlycklig, Lena flyttar hem! ;)


Ska strax åka ut till stugan igen, finns inget bättre ställe att vara på en sån här dag! och sen när erik slutat blir det grillat till middag i risön.. :)



Av Lena Daniels - 29 juli 2008 07:40


Godmorgon!

Har stigit upp med erik idag, solen skiner och jag kunde inte somna om :)

Har fortfarande "semester", och de känns riktigt skönt, speciellt när de är sånt här väder. Sitter och äter frukost nu, ska sen cykla de dryga 2 milen ut till stugan och lägga mig på bryggan och sola! :)


Vi har blivit av med våran lägenhet from 1 September, så om någon vecka kommer jag att flytta hem till mamma och pappa, för att sedan i November flytta till våran nya/nybyggda lägenhet i Umeå :)


Helgen har bestått av  solning i stugan, fest, bakismys och framför allt bakispizza med erik. Igår började han jobba, så jag pysslade bara på här hemma, sen var  vi och bastade hos hans mamma på kvällen, de tycker jag om! :)


Nu ska jag äta klart och göra mig klar för en cykeltur.. :)

Av Lena Daniels - 22 juli 2008 00:02


* Sovmorgon med erik

* Lunch på Lycktan med Johanna

* Bakade bröd hemma, yummi..

* Fixat lägenhet i UMEÅ, nybyggd på Liljansberget! goodie :)

* Middag på Orrstigen

* Hälsade på mamma och pappa i Risön

* Suttit hemma och surrat halva kvällen med Ingela, MKT trevligt! :)





Av Lena Daniels - 20 juli 2008 02:40

...så har kvällen sett ut. Har haft det himla trevligt :)


Nu ligger jag hemma i sängen och väntar på min andra halva som är påväg hem från luleå, han borde vara här när som helst, då ska jag mysa ner mig i hans famn och somna..


Puss och godnatt*

Av Lena Daniels - 19 juli 2008 10:32


Har vaknat för en halvtimme sedan, men hör att det regnar ute så då får man ligga kvar i sängen ett litet tag till.. :)


Igår var vi i umeå, åkte kl 6 på morgonen och var hemma kl halv 11 på kvällen, jag var helt slut. Men nu har vi sett hur de ser ut och vart vi vill bo :)


Idag hade jag tänkt umgås med brudarna, men om det blir utgång eller inte har jag inte bestämt än, will see..

Nu börjar det bli dax för en dusch och sen frukost!

Av Lena Daniels - 17 juli 2008 22:02

Vaknade klockan 06.00, tänkte gå en promenad med Molly, men hon vägrade? blev de kanske lite för många promenader igår?

gick och sova igen och steg sen upp halv 9, åt frukost och färgade håret. Hem till huset, solade någon timme. Åkte vidare till farmor, lämnade av Molly där, satt och surrade och åt pizza :) hon e så go farmor, men nu börjar de bli tjorvigt för henne, man får skratta hela tiden när ska svamla till allt.


Sen så har jag och Carro vart på Bilbingo, himla trevligt var det, surra ikapp lite av de man missat de senaste veckorna då ni ska hålla på och jobba så jäkla mycket ;)


Nu ska jag sova, åker till umeå imorgon kl 06.00 och kikar på lägenheter, som tidigare sagt, man hinner knappt med i svängarna..

Godnatt

Av Lena Daniels - 16 juli 2008 22:30


Sitter och kikar på Prison Breaks andra säsong nu och Molly ligger här brevid mig och myser. Stina ringde nyss och frågade om jag ska komma ner på hotellet och dricka ett vinglas med dom, men tror det blir en lugn hemmakväll istället. Hade tänkt fara och gymma från morgon imorgon, alltid skönt att vara pigg tidigt.. Börjar bli dax att gå kvällspromenaden med Molly, skönt att komma ut nu, mindre skönt var det klockan 04.00




Ovido - Quiz & Flashcards