Alla inlägg under maj 2008

Av Lena Daniels - 30 maj 2008 11:11


 Cyklade till risön igår efter jobbet, men de var så jäkla blåsigt så jag åkte bil hem istället, hämtade ut jonas student present, och kikade på lite blommor :) Sen ringde carro så jag hant surra en stund med henne innan jag och johanna gick till myggan och fikade :)


Idag är det jobb till 15, sen hem och ta det lite lungt innan jag ska tillbaka hit. Då är det "uppdraget" med jobbet som gäller, och sen middag på Filipsborg :) men det blir lungt för min del, hade tänkt vara pigg och få gjort lite saker i helgen + att det ska vara sol! :)

Av Lena Daniels - 29 maj 2008 13:51

Sol ute, sol inne ;)


Bara 40 minuter kvar här på jobbet, sen ska jag cykla hem. Byta lite kläder och cykla mot risön, mamma och pappa håller på att måla om huset så jag ska hjälpa till lite, och sen hoppas vi på någon god middag;)


Igår jobbade jag till 18.00, åkte direkt på kalas till Emmy, fika och tårta, igen! :D Sen hem, bytte kläder och sprang strandpromenaden, så gott det gick med en massa fika i magen ;)


Nu ska jag jobba vidare, 30 min kvar :)

Av Lena Daniels - 27 maj 2008 11:14


Stigit upp kl 06.00 idag, vaknade innan klockan ringde så jag var rätt så pigg, erik däremot var lite tröttare, men han vaknade ändå tidigare än vanligt, mysigt att hinna umgås lite innan jobbet.. :D


Slutar 14.30 idag, ska och klippa mig sen, förslag på frisyr? :)

färgade det lite mörkare igår, I like it..


Ikväll blir det fläskfilefryta med annanas, mamma ska komma på middag för pappa är och jobbar borta :)


Puss


Av Lena Daniels - 26 maj 2008 12:03

Har haft fullt upp hela helgen.


Cyklade hem från jobbet i Fredags, och just när jag kom hem så kom min lilla kusin Emmy, hon har velat sova över hos oss sedan vi flyttat in, men det har inte blivit förens nu. Så kvällen spenderades med pizzabakande och barnfilms tittande, rätt så mysigt. Men kl 20.00 var hon så trött så hon nästan somnade i soffan, kan ju bara säga att det blev en tidig kväll för oss båda. Men lika bra var ju det, för sen var hon pigg kl halv 8 på morgonen, då var det bara att stiga upp :)


Lördagen spenderades i luleå med Lotta och Emmy, kikade på lite kläder och åt god sallad :) När vi kom hem från luleå åkte jag till risön, passade på att basta och äta middag där :) Och på kvällen tog jag och johanna en promenad  förbi ICA och köpte vattenmelon och glass, de e så gott! :)

Såg eurovision och surrade, alltid lika trevligt :)


På söndag steg jag upp tidigt, gick ner på stan och köpte blommor till mamma, och Ingrid. Sen cyklade jag iväg till farmor, hon ville ha hjälp med att rensa sina rabatter, som tur var kom mamma också, de var inte så lite göra som jag hade tänkt.. Sen bar det av till risön, dusch och sen middag med halva släkten, grillat och tårta :)

Erik kom hem från luleå kl 23.00, så det blev en sen kväll för oss, men som tur var hade jag sovmorgon imorse, så jag är pigg idag, däremot vet jag hur eriks humör kommer att vara ikväll ;P Tur att han ska få komma på kalas till min mamma efter jobbet, lite fika gör ju alla glada ;) haha..

Av Lena Daniels - 22 maj 2008 09:52


Jobb idag 7-13.30, skönt att sluta tidigt :)


Om det är sol så ska jag ut och promenera, och om det är som igår (regn) så blir det hemma pyssel, håller på med Jonas studentskylt,  och så ska jag baka bröd, gott :)

sen ikväll är det Eurovision som gäller :) 

Av Lena Daniels - 20 maj 2008 13:03


Igår jobbade jag till 15. Åkte förbi EM påvägen hem, köpte lite småsaker, alltid kul att ha:) Sen hem och laga middag,  köttbullar e gott ;)

Efter maten ringde Johanna, så vi gick en lång sväng, först runt på Djuptjärn och sen på Stembäcken :) Var hemma kring halv 9, då vill erik hyra en film, så vi åkte och hyrde en jätte bra film, kommer inte ihåg vad den hette nu :) och det bästa av allt, de hade fått in jordgubbar...


Så det vart en riktigt mysig kväll med, film, mys och jordgubbar. Sen somnade jag så gott, och är riktigt pigg idag, skönt! :)



Nu är det dax för gruppmöte här på jobbet, alltid lika skönt med en paus från telefonen. Plus att man brukar få fika, det gillar vi ;)

Av Lena Daniels - 18 maj 2008 13:06


Kom nyss från bastun, har varit och sett gamelgårdensdamer spela match på plan i risön med Johanna. men det var kallt som tusan så vi gav upp efter halva, så då passade jag på att stanna i risön och basta, riktigt skönt :)


Erik har match kl 15.00, men om de är sånt här väder orkar jag inte stå och frysa.. Kanske tar en prom med Johanna istället, och sen pyssla på lite hemma :) ikväll blir det middag hos eriks mamma, gott gott..


Då vet ni det!

Av Lena Daniels - 16 maj 2008 08:02


solen skiner, jag har börjat tidigt idag, hunnit träffa erik lite på morgonen, det händer inte ofta :) och så slutar jag 14.15, och är ledig hela helgen, loveli :)


Igår slutade jag 15, åkte och handlade, lagade middag och umgicks med erik. sen for han på fotbollsträning så jag tog på mig promenadkläder och gick ner till johanna, satt och surrade en stund och sen ut på en promis :)

efter det köpte vi Vattenmelon och glass, yummi :)


Idag har jag inte planerat något, och det känns skönt. erik ska på jobbfest så jag tror jag ska gå en promenad till risön och sen bara mysa hemma i soffan..


Ovido - Quiz & Flashcards